Sabtu, 2 Oktober 2010

Fokus & Unik


Menurut pembacaan penulis, ramai orang yang berjaya adalah sebab dia fokus membuat satu perkara sahaja dan selalunya ia melakukannya dengan cara tersendiri. Siapa yang tidak ingin berjaya lebih-lebih lagi membuat sesuatu perkara yang kita sangat minati. Dan yang paling penting, kita buat perkara yang tidak menyalahi undang-undang mahupun agama.

Bagi penulis, fotografi adalah minat penulis dari dulu lagi dan itu adalah jiwa penulis. Penulis memang meminati dunia seni foto bermula dengan melukis di zaman sekolah rendah. Sekarang penulis telah menjadikan kegemaran ini sebagai satu kerjaya dan membuatnya dengan cara sendiri. Dengan itu wujudnya NahamPhoto iaitu bisnes yang penulis usahakan sejak 2005.

Penulis juga mahu fokus, unik & berjaya! Apa pendapat anda?

2 ulasan:

Julie Shahril berkata...

kalau btol2 minat dlm sesuatu bidang,lakukan dgn brsungguh2,terima kritikan dgn positif kerana org yg brjaya ialah org itu sentiasa berfikiran positif.Fokus pada keje maksudnya jgn campur adukkan hal keje dgn hal peribadi,keje is keje,balik umah lupakan sekejap psl keje,layan fmly dulu,kmudian bru smbung buat keje,kena adil dlm bahagikan masa.Unik pula,lakukan sesuatu lain dr yg lain,jgn tiru hsil keje org lain,insyaAllah kita akan brjaya.

Nanie Harris berkata...

tq Julie...satu pandangan yang menarik...