Isnin, 6 Disember 2010

Apakah Azam Tahun Baru Anda?

Gambar Hiasan

Pada maghrib hari ini kita akan menemui satu lagi tahun baru dalam islam. Awal Muharam 1432 Hijrah akan muncul dengan pelbagai lagi cabaran baru kepada penulis. Seperti mana tahun-tahun sebelumnya, penulis telah berazam untuk mencapai sesuatu tahap yang telah ditetapkan dari awal. Dalam waktu ini, sememangnya penulis sangat sibuk dan sakit kepala untuk memikirkan perancangan serta strategi untuk menghadapi tahun baru. Jika ditafsirkan secara kasar, penulis dapat rasakan yang penulis telah BERJAYA mencapai target yang telah ditetapkan pada tahun lepas walaupun tidak sepenuhnya.

Pada tahun ini, penulis telah menetapkan beberapa azam iaitu ingin bekerja dengan lebih keras kerana telah sepenuhnya mengusahakan bisnes sendiri. Apa yang lebih penting, penulis berazam untuk melaksanakan semua perancangan yang telah dibuat. Perancangan tanpa perlaksanaan tidak ada makna juga oleh sebab itu semangat untuk terus bekerja itu sangat penting. Tidak boleh hanya hangat-hangat taik ayam. Jadual seharian, tugasan bulanan & target tahunan perlulah diikuti dengan bersungguh-sungguh. Apa yang penulis harapkan, Allah akan terus memberikan kesihatan & rezeki-Nya kepada penulis.

Untuk keluarga pula, penulis berazam untuk memberikan mereka kebahagiaan dengan sebaik-baiknya. Keluarga amat penting kerana mereka lah yang boleh memberikan semangat kepada penulis. Anak-anak perlu dilengkapkan dengan pelbagai persediaan seperti pendidikan, kesihatan dan lain-lain. Penulis juga merancang untuk membuat atau membeli sebuah rumah untuk masa hadapan. Bagi bisnes pula, penulis merancang untuk membuka sebuah tempat latihan untuk fotografi & rekabentuk grafik. Itu antara harapan-harapan penulis untuk tahun depan namun kita merancang, hanya tuhan yang menentukan.

Oleh sebab itu, penulis menyeru semua, ,marilah kita membaca doa akhir & awal tahun pada petang ini untuk sama-sama mencari keberkatan & keredhaannya. Semoga azam tahun baru penulis dan juga anda semua akan tercapai nanti. Insya Allah.

DOA AKHIR TAHUN


DOA AWAL TAHUN


Maksudnya boleh dilihat DISINI.

*p/s - nanti nak cerita pasal wish list macam tahun lepas...

Tiada ulasan: