Khamis, 2 April 2009

Meneruskan Kerjaya & Hobi

Ramai diantara kita yang sayangkan kerjaya kita & ada juga yang terlalu teruja dengan hobinya. Ada orang yang sanggup membujang kerana menumpukan kerjaya namun ada juga yang sanggup meninggalkan anak isteri kerana hobi. Ramai yang bergantung kepada kerjaya untuk menyara hidupnya namun ada juga yang terpaksa menggunakan hobi sebagai pendapatan sampingan untuk sesuap nasi. Antara kerjaya & hobi, perlulah ada keseimbangan supaya hidup kita lebih teratur.

Majlis berzanji & bercukur Nailah di Endau dua minggu yang lalu...

Mac lepas adalah bulan yang sibuk bagi penulis dengan tugas-tugas pejabat, menguruskan aktiviti-aktiviti NahamPhoto & urusan lain. Bermula minggu pertama ke Kuala Lumpur iaitu majlis perkahwinan sepupu, minggu kedua ke rombongan perkahwinan di Terengganu, minggu ketiga mengambil gambar pengantin di Johor Bahru, minggu keempat ada majlis cukur jambul anak di Endau dan minggu kelima mengajar kursus fotografi di Johor Bahru.

Gambar model Kursus Asas Fotografi di Johor Bahru minggu lalu...(menggunakan available light tanpa sebarang editing)

Walaupun tanpa rehat yang panjang, kita perlu bersemangat meneruskan kehidupan yang mencabar ini. Bulan baru ini pelbagai cabaran akan dihadapi dan kita mesti bersedia dalam apa jua keadaan. Perancangan adalah salah satu perkakasan yang perlu kita lakukan supaya perjalanan tugas kita lebih teratur. Kesimpulannya, kerjaya atau hobi, dua-dua perlu diteruskan selagi itu menjadi keperluan kita. "Tiada Kejayaan Tanpa Pengorbanan"

*p/s- semua yg berminat dijemput menyertai aktiviti bersama penulis iaitu outdoor photography, 25 April nanti!

2 ulasan:

Syafiq Azuan berkata...

Alahai.. comelnya Nailah tu.. Macam ayahnya juga. :D

Unknown berkata...

macam kenal je model tu..memulakan ingatkan awek mana la tadi..