Ahad, 29 Mac 2009

Tag Oleh Kaff!


Setelah sekian lama, baru hari ini penulis berpeluang membalas TAG yang diberikan oleh Kaff tempohari. Sejak akhir-akhir ini penulis agak sibuk dengan fotografi perkahwinan, event pejabat & aktiviti-aktiviti lain NahamPhoto. Idea pula tiba-tiba datang terlalu banyak dalam otak dan penulis terpaksa merancang waktu yang sesuai untuk melaksanakannya. Syukur kepada Allah kerana memberikan banyak idea kepada penulis. Tunggu kemunculan pelbagai maklumat & aktiviti pada masa-masa akan datang! Berikut adalah TAG dari Kaff (sorry lambat);

1. copy kan badge yang dianugerahkan dan letak di blog.

Hmm...walaupun badge tu cute sangat, penulis letak juga untuk tidak menghampakan Kaff.

2. link atau ceritakan tentang pemberi anugerah yang murah hatinya itu.

Kaff – Orangnya sangat dikenali kerana salah seorang kawan baik ditempat kerja & satu minat iaitu dalam bidang seni. Orangnya mengemari muzik dan suka mendengar MP3 juga minat menonton wayang. Masih available kepada sesiapa yang berminat...hehe.

3.Nyatakan 10 hobi/fakta tentang diri sendiri.
(aduhai...kena jugak ke? :))

1- Cenderung kepada semua perkara-perkara SENI. Tidak hairanlah penulis memilih fotografi sebagai hobi utama selain melukis, bermain muzik & merekabentuk grafik. Hobi ini lebih bersifat dibelakang tabir kerana tidak berapa suka menonjolkan diri (low profile konon).

2- MENGUMPUL barang-barang koleksi (collector) antara hobi penulis yang lain. Dirumah pelbagai benda yang dikumpul selain gambar iaitu duit syiling, wang kertas, robot (figurine), model kereta, medal, barang antik, lampu suluh, tag nama, miniature, cap, t-shirt, pen, keychain, gift perkahwinan, beg, brochure, buku, majalah & DVD.

3- Suka buat STATISTIK sejak zaman sekolah lagi. Statistik antara subjek kegemaran zaman kolej dulu dimana dapat 4.0 pointer. Suka buat apa-apa carta seperti top 10 dan sebagainya. Tetapi ada juga orang yang tak suka dengan alasan membeza-bezakan sesuatu tetapi hakikat kehidupan mesti ada yang diatas & ada yang dibawah.

4- PERMAINAN VIDEO (video games) juga merupakan minat sejak azali lagi. Sepertimana yang pernah diceritakan dahulu, pernah kumpul duit sekolah untuk beli konsol games bernilai RM50 semasa darjah 4. Sekarang dah banyak konsol seperti PS2 dan Xbox. Antara games yang selalu main adalah Winning Eleven & Gran Turismo.

5- SUKAN adalah satu lagi kegemaran. Dahulu penulis adalah pelari jarak sederhana sekolah. Jika sudah lama tidak bersukan, terasa sesuatu kekurangan dalam hidup. Paling tidak pun sebulan sekali mesti keluarkan peluh tidak kiralah sukan lasak atau biasa. Antara sukan yang diminati adalah futsal, badminton & ping pong.

6- Suka KERETA & memandu dengan laju (dulu aje sekarang dah ada anak kena slow skit). Banyak belajar tentang pemanduan, enjin & perkakasan kereta melalui Abah & video games. Mesti ramai yang tidak percaya penulis mempelajari ilmu kereta ini melalui permainan video sahaja.

7- Masa kecil-kecil pernah bercita-cita menjadi pilot kerana terlalu meminati siri anime MACROSS & Star Wars. Masa dikolej pernah teruja belajar mengendali helicopter AH64-D (Apache) melalui permainan games PC. Simulasi permainan itu memang menyamai sistem sebenar mengendali helicopter tersebut.

8- Pada tahun 1990 (darjah 4), penulis pernah memenangi TEMPAT KE-2 peraduan vochelle New Kids On The Block. Hadiahnya adalah topi istimewa NKOTB. Sampai sekarang penulis masih tidak percaya yang penulis pernah berjaya dalam peraduan-peraduan melalui akhbar & TV.

9- Penulis merupakan orang yang telalu teliti dalam banyak perkara. Susunan & kekemasan selalu menjadi masalah kerana susah untuk berpuashati dengan hasil kerja sendiri. Isteri pun kadang-kadang pelik, even susunan duit dalam wallet pun penulis selalu ambil pusing.

10- Paling tak suka benda-benda yang MELECEHKAN seperti terpaksa berpatah balik kerumah sebab tertinggal HP. Juga tidak suka manusia yang HIPOKRIT dan suka mengambil kesempatan terhadap penulis yang selalu bersederhana dalam sesuatu perkara.

4. Macam biasa, tagged orang lain pulak.

Penulis teringin juga TAG semua pembaca blog 'mencipta memori' tetapi yang wajib balas adalah:
1- AyAres
2- Inda
3- Fadh

Baiklah, penulis menunggu balasan daripada mereka. Kepada yang lain, dialu-alukan juga membuat TAG ini ok!

Sekian, terima kasih.

1 ulasan:

fadh berkata...

arghhh.. aku kene tag ker? camner nih.. yang dulu pun belum bayar lagi!