Rabu, 18 Februari 2009

Free Blogger Templates

Mungkin ada yang tertanya-tanya macamana penulis boleh membuat template blog 'mencipta memori' ini lain dari yang lain. Kenapa template ini tiada dalam senarai pilihan di blogger? Sebenarnya penulis telah download template ini dilaman-laman web yang menyediakan template blogger secara percuma. Terdapat banyak template-template yang menarik boleh didapati antaranya seperti laman-laman dibawah.

1) B Templates

Laman web ini menyediakan banyak template-template percuma. Anda akan merasa 'mabuk' untuk memilihnya kerana design dan layout yang menarik.

2) Blogger Buster

Laman ini menyenaraikan template mengikut kategori dan juga rating dimana anda boleh melihat top 25 atau top 50 template yang paling banyak dimuat turun.

3) E-Blog Templates

Ada menyediakan template percuma dan ada juga yang perlu dibayar, namun template yang disediakan tetap menarik perhatian blogger.

4) Best Template

Tidak banyak perbezaan dari laman-laman diatas dimana template yang ada selalunya turut ada pada laman-laman download yang lain.

5) Blogging Tips

Bukan sahaja menyediakan template percuma, ia turut disertakan dengan tips-tips penggunaan & gadjet blog yang boleh digunakan dalam blogger mahupun wordpress.

Dengan sedikit kemahiran coding HTML & Adobe Photoshop, anda boleh mengubah template anda sesuka hati seperti yang penulis lakukan. Ini melibatkan sedikit masa yang lama untuk melakukan pelbagai percubaan. Apa tunggu lagi, anda boleh menukar template blog anda sekarang!

IKLAN :

3 ulasan:

Norazman Md Noh berkata...

Thanks Reds, really useful information for bloggers. Keep on sharing the informations by being the informer to all bloggers.

Last but not least, salam santai...

Bujur Sireh berkata...

salam,

nk tnya, klu dah click ke gadget/template tu...mcm mn nk masukkan ke blog eh? sori, sy budak baru belajar... :-)

Nanie Harris berkata...

salam, senang jer...copy coding htmlnya, bukak edit html kat blogger dan paste kat situ...pastikan coding lama dibuang dulu...