Ahad, 22 Februari 2009

Layang-Layang Di Lautan Langit

Pada hari Sabtu yang lepas, penulis & keluarga melawat Pesta Layang-Layang Antarabangsa ke-14 di Pasir Gudang, Johor. Sampai disana jam 11 pagi dimana sudah ramai pengunjung membanjiri tapak pesta tersebut. Pelbagai aktiviti yang dijalankan seperti jualan layang-layang, cenderahati, pameran layang-layang serta pertunjukan layang-layang gergasi. Walaupun cuaca agak panas namun ia tidak menghalang pengunjung-pengunjung dari menikmati pertunjukkan yang disediakan.

Menapak agak jauh kerana dapat parking kereta dihujung sana.

'Dora the explorer' menyambut kedatangan kami!

Antara layang-layang yang dinaikkan ketika itu.

Adik berkerut muka menahan kepanasan tetapi tetap seronok berjalan-jalan.

Langit menjadi seperti lautan setelah dipenuhi dengan layang-layang hidupan laut.

Salah seorang peserta menaikkan layang-layangnya menggunakan kayu pancing.

Penat tunggu harimau ni 'naik'. Asyik tergolek-golek kat atas tanah.

Penulis telah membeli layang-layang untuk Na'wa dan cuba menaikkannya. Malangnya 'skill' lama sudah hilang, layang-layangnya asyik menyembah bumi. Oleh kerana cuaca terlalu panas, penulis & keluarga mengambil keputusan untuk pulang awal walaupun cadangan asal kami ingin menunggu perasmian oleh TMJ. Walaubagaimanapun, pesta tersebut sangat meriah dan amat baik kepada pengunjung & juga pelancong dari luar. Semoga ia dapat dianjurkan lagi pada tahun-tahun mendatang.

KLIK DISINI untuk gambar-gambar yang lain.

IKLAN :

7 ulasan:

filanastasia berkata...

wow.. sgt best pesta layang² neh.. tapi tak pernah dapat pergi lagik.. padahal takde aa jauh sgt... huhuhu

thanx singgah blog ya..

Inda berkata...

dah lamenye tak jalan2 sejak 2 menjak nie... ;) dapat tengok orang jalan2 pun jadila...

fiza berkata...

ala...nape blik awal tak nk tunggu TMJ...fiza dtg dlm kul 2 lebih..kalu tak mesti tserempak....hehehhee seronok tgk pelbagai jenis layang-layang yg bjaya dinaikkn...pastu ade gule2 terbang..melihat gelagat kanak2 brebut gule2 tak kurang gaks ngan anak yg ilang dr pjagaan ibu bapa n ibu bapa yg ilang anak2...hehehehee

fadh berkata...

ishhh.. jelesnye! aku gi gak.. tapi timing tak betul kot... angin takde.. so layang2 takde yang naik.. yang ada pun.. bentuk tak best lansung! layang2 biasa tu jer..

Reds berkata...

filanatasia: sama-sama...

inda: time mcm tu mmg jrg blh kuar sgt...kena byk berehat..

fiza: ye ke? kitaorg kesian tgk anak2 dh kepanasan...so terpaksa pulang...

fadh: la..nasiblah...thn depan gi lagi k...

Kaff berkata...

layang-layang yang putus talinya ada tak?

~riena~ berkata...

ai...thnks for following my blogg..:) stay tune yeah..
yup..i really need all the luck since i kinda sucks at physics and everything..so i think ur luck wud make thing better..haha at least..extrinsic motivation pon ade..yeeaahh.
o0o yeahh..lme nye tak g pesta bukit layang2x..rinduu mau blek johor....