Rabu, 25 April 2012

Cara Mengundi Dalam DiGi WWWOW Internet For All Award

Disini penulis ingin memberi sedikit panduan cara bagaimana untuk anda mengundi dalam anugerah internet DiGi WWWOW! Sepertimana yang ramai tahu, anugerah ini dijalankan setiap tahun dan merupakan satu anugerah yang berprestij bagi pengguna internet di Malaysia. Mungkin panduan ini boleh digunakan untuk semua pengundi penulis ataupun sesiapa sahaja. Sila ikut panduan ini;

1)  Sebaik-baiknya anda login dahulu akaun facebook atau twitter anda.

2) Buka pencalonan dalam anugerah ini dengan klik butang/ badge tertentu atau pautan yang diberikan. Contohnya jika anda klik pautan pencalonan laman web penulis, klik http://goo.gl/inBe6 dan paparan seperti dibawah akan muncul.

3) Jika anda tidak login facebook atau twitter lagi, klik butang LOGIN seperti gambarajah dibawah;


4) Login samada akaun facebook atau twitter dengan klik salah satu butang yang disediakan.


5) Masukkan e-mel & password akaun facebook atau twitter anda dan klik DAFTAR MASUK. Jika anda terlihat aplikasi kesimbungan antara laman ini ke facebook/ twitter, hanya klik CONNECT.


6) Jika sudah berjaya login, anda hanya perlu klik butang VOTE NOW berwarna kuning dan klik OK. Jika mula-mula anda menggunakan akaun facebook, anda boleh logout akaun dan login pula akaun twitter untuk membuat undi yang kedua :)


7) Jangan lupa untuk KONGSI undian anda dengan rakan-rakan laindan tuliskan kata-kata positif tanda sokongan kepada penulis.


Anda boleh membuat 2 undi satu hari jika menggunakan akaun facebook dan twitter. Ingat anda juga boleh mengundi SETIAP HARI dan bukannya satu undi sahaja untuk satu pencalonan. Semoga dengan panduan ini serba sedikit dapat membantu pengundi membuat undian. Terima kasih atas sokongan semua! Jika anda suka artikel ini, sila kongsikan ke media sosial seperti dibawah;

Tiada ulasan: