Isnin, 2 Januari 2012

Masa Untuk Bertindak! 2012 Mengharapkan Kejayaan Dalam Bisnes Internet


Tahun 2011 telah meninggalkan penulis dengan pelbagai kenangan pahit dan manis. Masa berlalu dengan pantas sekali sehingga rasa tidak cukup tangan untuk melakukan pelbagai tugas. Walaupun tugas itu adalah yang telah dirancang sendiri oleh penulis namun terasa tidak mencapai target jika penulis tidak dapat menyelesaikannya. Pelbagai cabaran dan dugaan telah dihadapi membuatkan penulis lebih matang mengharungi kehidupan sebagai seorang usahawan yang lebih banyak bekerja dirumah.

Seperti yang diketahui, tahun 2011 adalah tahun pertama penulis bekerja sendiri (bukan makan gaji). Oleh itu tidak banyak perkara yang penulis dapat jangkakan dalam melakukan tugas seharian seperti soal kewangan & psikologi. Masalah-masalah yang dihadapi tahun 2011 akan cuba diperbaiki supaya tahun ini penulis dapat melakukan yang lebih baik. Alhamdulillah, berkat kesabaran penulis dapat juga mengharungi pelbagai cabaran walaupun ada diantaranya sangat sukar tetapi pasti ada jalan penyelesaiannya.

Jika tahun lepas penulis berazam untuk memberikan lebih lagi dalam blog Mencipta Memori ini, malangnya ia tidak berjaya. Penulis semakin jarang mengemaskini atau menambah posting didalam blog. Ini kerana penulis perlu melaksanakan tugas yang mempunyai keutamaan atau yang lebih penting. Namun kika mempunyai kesempatan, penulis pasti juga dapat memberikan sesuatu maklumat terkini di dalam blog. Walaupun sedikit tetapi setiap bulan pasti ada posting kerana penulis telah menetapkan jadual untuk melakukannya.

Link
Jika tahun lepas hanya ada tapak, tahun ni sudah ada bangunan. Alhamdulillah

Penulis dapat dirumuskan yang tahun 2011 bukan lah tahun terbaik dalam aspek kerja & kehidupan. Tetapi persediaan yang dibuat seperti menyertai pelbagai seminar, kursus atau bengkel pada tahun 2011 akan dijadikan 'senjata' untuk mengharungi pelbagai rintangan pada tahun ini. Ternyata bekerja sendiri sangat sukar dan memerlukan kekuatan mental serta fizikal namun bagi penulis, bekerja makan gaji masih lagi bukan pilihan. Mempunyai perniagaan sendiri lebih memuaskan walaupun perlu bekerja lebih masa.

Seperti tahun-tahun sebelumnya, penulis akan cuba memberikan statistik tentang beberapa perkara seperti apa usaha dan pencapaian penulis sepanjang tahun 2011. Penulis juga akan memaparkan statistik blog Mencipta Memori ini dan membuat pengumuman untuk anugerah Medal Memori Maya untuk tahun ke-4 dalam posting seterusnya. Ia sebagai tanda terima kasih penulis kepada semua pembaca blog ini.

2012
Bercakap mengenai azam 2012 pula, penulis ingin terus bekerja dengan cara yang lebih sistematik, mengikut formula yang telah diajar oleh mentor dan seterusnya melaksanakannya dengan baik. Dari segi kewangan pula, penulis mahu tahun ini merupakan tahun untuk membebaskan diri dari segala hutang dan membuat simpanan apa yang termampu. Semoga Allah memberkati usaha penulis dan mencapai kejayaan dunia akhirat.

Tiada ulasan: