Selasa, 10 Januari 2012

Konsep Blog Ditukar Dari "Mencipta Memori" Ke "Rakan Media Sosial Anda!"

komuniti niche

Sempena tahun baru ini, penulis telah merangka konsep baru untuk blog ini dimana penulis akan lebih memfokuskan maklumat-maklumat berkenaan media sosial seperti facebook, twitter, blog & youtube. Maklumat yang akan dipaparkan adalah dalam bentuk artikel, perkongsian, tips, gambar dan video berkenaan media sosial. Ia akan menumpukan tajuk-tajuk seperti perniagaan & pemasaran bagi mereka yang ingin atau telah menjadi usahawan internet. Penukaran konsep ini adalah bertujuan memantapkan blog ini agar lebih fokus menyampaikan maklumat kepada para pembaca.

Ini bermakna tiada lagi posting-posting peribadi atau selain kategori yang dinyatakan diatas akan diletakkan disini. Namun posting-posting yang lepas tidak akan dihapuskan dan akan terus dijadikan bahan rujukan & arkib blog ini. Apa-apa perkongsian peribadi atau perkara lain akan penulis kongsikan di Facebook, Twitter dan Youtube sahaja. Begitu juga dengan hasil kerja fotografi akan difokuskan pada platform laman web, blog & media sosial NahamPhoto agar tidak bercampur dengan pengisian blog ini. Penulis juga merancang membangunkan galeri online bagi meletakkan gambar-gambar sahaja.

Pengstrukturan yang dibuat adalah bagi memudahkan tugas harian penulis dan ideanya datang hasil dari menyertai banyak bengkel pemasaran & perniagaan internet sebelum ini. Semoga dengan pertukaran konsep ini akan dapat memberikan lebih fokus kepada pembaca mengenai media sosial yang semakin luas digunakan sekarang. Insya Allah penulis akan mempersembahkan perkongsian yang berguna serta input-input yang penulis tahu berdasarkan pengalaman dan kajian penulis sendiri. Semoga pembaca terus menyokong penulis dan seterusnya memperolehi kebaikan dari blog ini. Terima kasih.

Tiada ulasan: