Selasa, 20 Disember 2011

Workshop Jutawan Internet Irfan Khairi : Langkah Serius Bisnes Internet


Setelah menyertai beberapa siri seminar, tour dan sesi berkenaan perniagaan internet bersama Irfan Khairi sepanjang tahun ini, penulis mengambil langkah seterusnya dengan menyertai Workshop Jutawan Internet yang dianjurkan oleh Irfan Khairi Sdn. Bhd. Bengkel kali ini lebih fokus dengan hanya dihadkan seramai 9 orang sahaja dan menumpukan strategi menjalankan perniagaan internet dengan lebih baik mengikut pengalaman Irfan Khairi sendiri. Bermula dengan membaca buku tulisan beliau, penulis terus berminat menceburi bidang usahawan internet ini dengan menyertai bengkel yang lebih intensif.

Bengkel ini telah dijalankan di IKSB Mutiara Damansara dari jam 9 paging hingga 6 petang yang penuh dengan pengisian berguna serta input penting cara bagaimana memulakan perniagaan internet. Semua peserta yang hadir sangat teruja untuk menjalankan perniagaan masing-masing dengan pelbagai persoalan serta perbincangan dilakukan sebagai persediaan merancang strategi yang betul. Irfan Khairi telah memberikan segala pengalaman lebih 10 tahun beliau dalam menjalankan perniagaan internet dan dipersembahkan dalam bentuk yang lebih tersusun dalam nota beliau untuk diikuti oleh semua peserta.


Rumusannya, penulis sangat berpuashati dengan bengkel ini dimana banyak idea dan strategi telah muncul untuk terus bersaing menjadi usahawan internet yang berjaya. Langkah seterusnya adalah melaksanakan semua perancangan yang telah disusun itu agar ia tidak menjadi sia-sia. Semoga tahun 2012 ini akan memberi makna kepada penulis terutamanya untuk meningkatkan lagi perniagaan NahamPhoto, LoveThatShawl dan juga bisnes-bisnes yang lain. Diharap pelaburan ilmu yang dikeluarkan ini akan mengubah cara kerja dan hasil yang lebih baik serta dibantu dengan persekitaran yang lebih positif. Mudah-mudahan.

Tiada ulasan: