Jumaat, 2 Julai 2010

Wajah Baru


Pasti pembaca masih ingat 3 bulan yang lalu isteri & penulis telah mengalami kemalangan dengan satu-satunya motor kepunyaan penulis. Setelah undian dibuka, tiada satu pun warna cadangan pembaca yang dapat undian tertinggi. Setiap undian mempunyai 1 warna yang berlainan. Akhirnya penulis mengambil keputusan untuk mengambil warna terbaru ini.

Credit to adik ipar atas hasil kerja yang baik. Warna yang menarik & berkilat.


Penulis juga siap menyolek serba sedikit masalah kecil pada Proton Waja yang baru penulis ambil. Sport rim di cat lain & beberapa bahagian kecil juga turut di touch-up. Hasil kerja adik ipar yang mengecat kenderaan ini agak baik. Diharap dengan wajah baru kedua-dua kenderaan ini akan turut dapat memberi sinar baru dalam kehidupan penulis dan keluarga. Teringat pula pesanan rakan-rakan dulu, "sesuatu dugaan yang melanda pasti akan ada hikmahnya".


Awek baru. Kali ini tak pakai baju merah.

*p/s - mengharapkan kereta baru ini tidak akan membawa banyak masalah seperti kereta penulis sebelum ini.

4 ulasan:

cheekongsejuk berkata...

mcm moto baru seh.. color merah tu yg pntg..

awat amik no plate kete yg ada no 8 ?.. jgn lupa siram dengan air yaasin kete tu, insya allah selamat.

en_me berkata...

kete bukanlah hakmilik kekalls.. ehehe

Reds berkata...

cheekongsejuk : ada apa ye ngan no 8 tu? lupa dh...hehe...
aku beli kete ni ngan ayah aku jer...bkn beli baru...

en_me : slm kenal...betul mmg bkn hak milik kekal, tp akan mmbantu kita dlm urusan seharian...

Anipah Ahmad berkata...

Tahniah dgn wajah baru motorsikal tu...serta kete baru tu seh..best2...keduanya kelihatan baru tuuu.