Ahad, 21 Mac 2010

Apa Lagi Lepas Ni?

Dari sebesar-besar benda sampailah sekecil-kecik benda, semuanya nak pergi/ hilang/ rosak. Benda yang bertahun-tahun kita jaga dan yang kita sayang dengan mudah orang lain musnahkan. Apa mereka ni tak tahu apa itu maksud 'sentimental value' atau barang-barang koleksi? Atau mereka ni banyak duit boleh beli dan buang benda macam tu jer? Atau mereka ni tak tau apa itu kenangan dan tak mahu menyimpan kenangan?


Bermula dangan iPhone, motor, air-cooler, helmet, kereta dan sampai selipar buruk pun orang nak amik. Lepas ni apa lagi agaknya? Lebih baik selamatkan dulu apa yang patut. Lepas ni penulis rasa nak lempang jer siapa yang cakap, "alah, barang koleksi tu setakat simpan jer dalam kotak tapi tak dipaparkan, takde gunanya..", sebab penulis rasa lebih baik simpan jer, dari ditunjukkan tapi orang tak hargai.

*p/s -lepas ni ingat nak beli basikal jer...

6 ulasan:

author faethal berkata...

Wow Reds!

Sabar bebanyak...
Sapa punya angkara ni?
Kena potong tayar ke bro.

Banyak dugaan nampaknya.
Semoga kesabaran Reds dapat menghapuskan dosa-dosa kecil.
Apa citer i-phone tu??

artakus berkata...

ape citer ni beb?

Nanie Harris berkata...

Tayar pecah...rasanya ada kesilapan teknikal org yg memasangnya dulu....

Julie Shahril berkata...

betol2 menguji kesabaran ni...sabar. Anyway thanks yer 20hb aritu...gud job!

Anipah Ahmad berkata...

Byk betul dugaan yg cik reds lalui masa2 terdekat ni. sabar yer. org2 yg terpilih utk menerima ujian. InsyaAllah setakat ni kami menilai cik reds tabah melalui itu semua. kira cik reds tergolong dalam org2 yg berjaya. pasti punyer hikmah disebaliknya. cik reds kecil2 cili padi namun punyer kecekalan yg tinggi.

Nanie Harris berkata...

Julie : tq..tunggu gmbr2nya kat blog NahamPhoto nanti...

Cik Pah : yea tgh sabar ni...hrp2 berkatlah doa cik pah...