Sabtu, 27 Mac 2010

Melihat Keindahan Di Langit


Hari ini merupakan satu sejarah dalam hidup penulis. Satu sejarah yang mungkin tak akan dapat dilupakan seumur hidup. Ada orang berkata, hanya orang-orang terpilih sahaja yang dapat berpeluang melihat kejadian ini. Wallahualam. Tetapi pada penulis ia adalah satu kejadian yang menunjukkan bukti kekuasaan Allah pada alam semesta dan kita harus mengakui hakikat itu. Kejadian ini hanya satu yang kecil sahaja disisi-Nya, hanya Allah sahaja maha mengetahui.

Ia berlaku dimana penulis keluar dari rumah lebih kurang jam 6.30 pagi. Tujuan penulis keluar adalah untuk ke rumah ibu saudara di sebelah rumah sahaja untuk berjogging bersama sepupu. Dalam perjalanan dikawasan yang lapang tanpa sebarang pokok atau objek-objek tinggi, penulis telah melihat satu bebola api berwarna putih sedang melintasi langit. Bebola api itu bergerak laju dan jelas kelihatan cahayanya telah menerangi langit yang masih gelap ketika itu.



Video ini gambaran lebih kurang yang penulis lihat cuma warna apinya putih. Masa & jarak penglihatan juga lebih kurang sama.

Adakah itu tahi bintang? atau komet? Apapun kejadian lebih kurang 10 saat itu telah membuat penulis tergamam & terpaku. Perasaan bercampur-baur ketika itu. Cantik, aneh, teruja, kagum, terperanjat dan bermacam-macam lagi. Walaupun penulis sedang memegang kamera ketika itu, namun penulis tidak dapat membuat apa-apa seolah-olah telah terpukau melihatnya. Seorang sepupu juga terlihat kejadian itu namun hanya beberapa saat sebelum hilang.

Rumusannya, penulis terasa sangat sedar & insaf dengan kejadian tersebut. Melihat satu fenomena yang indah & sedikit menggerunkan telah menambahkan lagi iman tentang kekuasaan Allah S.W.T. Fenomena itu merupakan satu keindahan dilangit yang hanya dapat dilihat oleh segelintir orang sahaja. Penulis sangat bersyukur kerana menjadi salah seorang yang telah terpilih untuk melihatnya dan ingin mengambil iktibar atas kejadian itu.

Anda juga boleh baca INI.

3 ulasan:

j.u.l.i.e berkata...

x semua org dpt tgk kejadian mcm ni...bestnya...

fiza berkata...

rasa nye dh lama x melayari blog ko ris...sejak2 sibok berFB nie...hehehee...masa ko nmpk 'tahi bintang' tu ko x wat hajat ke...hehehe...org kte klu kite wat hajat akan dimakbolkn tp x thu betol ke tak....

ainsiiinaliff berkata...

Assalamualaikum saudara,

Boleh tanya karekteristik meteor yang saudara berpeluang saksikan? dari segi saiz,bentuk mahupun warnanya

Terima kasih.