Selasa, 18 Oktober 2011

Menikmati Panorama Keindahan Alam Bersama Sepupu

Hujung minggu yang lepas, beberapa orang sepupu penulis telah pulang ke kampung (Endau) dan bertemu penulis. Seperti biasa penulis suka melakukan aktiviti bersama-sama dengan sepupu sejak dari kecil lagi. Selalunya penulis suka melayan mereka bermain PS2 iaitu bermain bola dan pernah satu ketika dahulu penulis membuat pertandingan games PS2. Tetapi kali ini penulis mengajak mereka menikmati keihdahan alam yang ada di bumi Endau.

rock climbing
rock climbing
rock climbing
Pada mulanya penulis dan sepupu ingin mandi di air terjun Tanjung Resang tetapi malangnya ada pembinaan sedang dilakukan dan air agak tidak memuaskan untuk mandi. Akhirnya penulis mengambil keputusan untuk ke Pulau Mawar kerana 2 orang sepupu (Cepot & Dek Rul) belum pernah ke sana. Ternyata mereka berdua sangat teruja apabila sampai disana dan melihat panorama alam serta permandangan yang indah lagi mendamaikan.
rock climbing
rock climbing
rock climbing
rock climbingPulau Mawar, Teluk Sari Endau memang dikenali dengan pulau batu-batuan yang boleh memukau mata. Setiap kali datang ke sini, penulis pasti akan dapat merasa keunikkannya. Apatah lagi tempat ini masih lagi tidak diketahui ramai dan bukan tempat tumpuan orang datang untuk mand atau berkelah. Cuma lokasi Pulau Mawar ini sangat digemari oleh kaki-kaki pancing dan juga kaki-kaki fotografi di Mersing.


rock climbing
Bebalik kepada cerita berjalan-jalan bersama sepupu tadi, kami bertiga menghirup udara segar sambil mengambil gambar-gambar yang disukai di Pulau Mawar. Walaupun penat mendaki batu-batuan dan juga berjalan kaki namum kami sangat berpuas-hati. Di akhir perjalanan kami singgah di kedai untuk melepaskan dahaga. Ekspidisi singkat kami berakhir sebelum magrib dan pulang ke rumah untuk bersiap sedia menonton perlawanan bolasepak pula :)

Tiada ulasan: