Isnin, 23 Mei 2011

7 Design Mukadepan Facebook Yang Menarik!

Anda selalu melihat halaman peminat (fan page) dalam Facebook kadangkala mempunyai mukadepan atau dipanggil landing page dimana memaparkan pelbagai rekabentuk dan butang. Sama juga seperti laman web, muka depan dalam halaman peminat lebih menarik perhatian pelawat untuk masuk jika ia diletakkan dengan elemen-elemen yang baik. Disini penulis paparkan 7 rekabentuk landing page beberapa Facebook yang simple tetapi menarik!

1) UNO

Facebook UNO memaparkan beberapa butang seperti laman web dengan design yang menarik menggunakan warna kayu.


2) Skittles

Skittles pula mempamerkan konsep pelangi dengan meletakkan ruangan iklan dibahagian landing page mereka.


3) McDonald's

Simple tetapi menarik! Mc Donald's mempamerkan produk terkini dibahagian mukadepan dengan butang untuk masuk ke dalam Facebook mereka.


4) Red Bull

Salah satu design landing page yang penulis gemari. Dengan memaparkan ruangan dalam yang samar-samar akan menggalakkan pelawak untuk klik LIKE.


5) Zappos

Zappos terus meletakkan katalog mereka dimuka depan dengan menggunakan fungsi flash seperti dalam laman web.

6) Coca-cola

Coca cola menggunakan warna merah sebagai daya tarikan serta meletakkan wording secara direct untuk mengajak pelawat klik butang LIKE.


7) Oreo

Satu design yang sangat simple tetapi tetap menarik perhatian dengan menggunakan memfokuskan satu warna iaitu warna biru.


Oleh itu, jika anda mempunyai halaman peminat di Facebook, cuba cipta satu landing page yang menarik untuk diletakkan sebagai muka depan. Ia akan menjadi satu faktor untuk mendapatkan jumlah peminat yang ramai Bagaimana untuk meletakkannya di Facebook? Tunggu e-Book penulis yang pertama yang akan diterbitkan tidak lama lagi. Ya! Rahsia telah terbongkar! Rupanya penulis sedang menulis e-Book berkenaan dengan FACEBOOK! Tunggu... Nantikan juga tip-tip mengenai Facebook pada masa-masa akan datang.

1 ulasan:

Anorrita berkata...

ebook yg ko masukkn kt free ads tu x dpt bukak le.. tp aku x try sekali lg le.. hehe