Ahad, 19 Julai 2009

Karnival Futsal i-Metro Zon Selatan Meriah!


Ini bukan kali pertama penulis bermain futsal tetapi ini adalah pengalaman pertama menyertai pertandingan yang mencatat rekod dalam Malaysia Book Of Record atas penganjuran terbesarnya. Karnival yang berlangsung selama 3 hari 2 malam ini telah berlangsung di Sport Prima. Johor Bahru Johor.

Mengikut laporan akhbar, seramai lebih kurang 10,000 pengunjung telah datang memeriahkan acara ini. Ia disertai oleh pasukan dari zon selatan terutamanya Johor, Melaka & Negeri Sembilan. Disini penulis coretkan sedikit laporan walaupun sebenarnya penulis agak sibuk dengan kerja-kerja yang lain.


Penulis bersama rakan sepasukan yang lain (Naham FC) telah mula bermain pada jumaat malam sabtu yang sebenarnya bukan seperti jadual asal. Naham FC telah diundi dalam kumpulan 29 bersama pasukan Benteng FC & D-Lurah FC. Sebanyak 90 pasukan telah bertanding pada malam itu sahaja dan 100 lagi pada esok paginya.

Walaupun pasukan Naham FC telah menang kedua-dua perlawanan dalam peringkat kumpulan, namun telah tewas ditangan pasukan BSN FC diperingkat kalah mati. Namun kalah menang bukan ukuran, yang penting kami dapat memberi saingan terbaik pada malam itu. BSN FC memang lengkap dari segi skill & fizikal.


Walaupun penat kerana tamat pada jam 1 pagi, penulis tetap gembira dengan karnival ini dan akan mencubanya pada tahun-tahun akan datang, insya Allah. Seperti biasa, penganjuran sebesar ini akan memberikan kenangan yang menarik. Goodies yang diterima memang best! Jumpa di karnival tahun hadapan!


Gambar-gambar lain boleh dilihat di FACEBOOK penulis.

Majulah sukan untuk negara!

2 ulasan:

fiza berkata...

ape2 pn tahniah lh ris...tahun depan leh cube lagi...sorilh tak dtg mlm tu...ot lh beb....

Unknown berkata...

tahniah tahniah..teruskan mencuba!