Selasa, 28 Julai 2009

Anda Ada Potensi Tersendiri!


Dulu bila penulis lihat iklan di TV, "Bengkel Mengenali Diri Melalui Tarikh Lahir", terdetik dalam hati, "ada juga orang buat bisnes camni...". "Dengan memberitahu nombor-nombor dalam tarikh lahir pun boleh buat bengkel...". Itulah antara kata hati penulis. Bila baca surat khabar pula, masih jumpa iklan yang sama. "Bengkel camni pun boleh masuk paper...apa yang special sangat?". "Kursus fotografi aku pun tak dapat nak masuk paper...", itulah kata hati penulis lagi.

Beberapa minggu yang lepas, Kaff telah menawarkan tiket percuma untuk ke Seminar Mengenal Potensi Diri Melalui Tarikh Lahir oleh Dr. Azizan ini. Kalau dilihat kembali, bayaran asal bengkel ini mencecah ribuan, namun kali ini percuma dan hanya perlu membayar RM30 untuk pengurusan. Berat juga hati untuk pergi dan penulis mengatakan kepada Kaff yang penulis sudahpun mengenal potensi sebenar diri penulis. Namun atas pujukan, penulis pergi juga untuk mengetahui apa yang hebatnya tentang seminar ini.

Hadirnya penulis ke UTM tempat berlangsungnya seminar ini, seolah-olah satu fenomena telah berlaku. Jalan ke UTM telah sesak secara ekstrem. Bila sampai ke dewan utama, orang ramai memenuhi disegenap ruang. Memang ramai dengan orang disana-sini malah lebih ramai daripada suasana konvokesyen graduan-graduan. Apa istimewanya Dr. Azizan ini sehingga orang sanggup berpusu-pusu datang? Sekali lagi persoalan timbul dalam benak fikiran penulis.

Masuk sahaja di dalam dewan, satu perubahan telah berlaku...Sebenarnya ia bukannya mengenai tarikh lahir semata-mata tetapi ia mengenai potensi diri sendiri. Penyampaian oleh Dr. Azizan memang hebat dengan perkara-perkara yang belum pernah dipelajari sebelum ini. Kaedahnya mungkin sama dengan bengkel motivasi yang lain namun pengisiannya amat mantap. Ia sama sekali dapat mengubah diri & kehidupan kepada satu tahap yang sukar diduga.

Tidak perlulah penulis nyatakan semua yang disampaikan pada hari itu. Apa yang boleh penulis katakan, RM30 yang dibayar pada hari itu jauh lebih besar dari nilai ilmu yang disampaikan dan memang sangat-sangat berbaloi waktu tidur atau memancing anda pada hari itu digantikan dengan seminar ini. Sesiapa yang tidak mengambil peluang pada hari itu sememangnya sangat rugi. Ia memang dapat mengubah minda anda keluar dari takuk yang lama.

MINDA, MENTOR, FOKUS adalah antara isi utama seminar ini. Insya Allah jika tidak ada aral melintang, penulis akan menghadiri seminar seterusnya iaitu Kekayaan & Kejayaan. Perubahan dalam hidup bermula dari diri kita sendiri dan kita perlu mulakan sekarang! Tidakkah anda mahu menjadi seorang yang hebat sehinggakan anda dapat menentukan tempat parking anda di shopping complex apabila anda dirumah lagi? Renung-renungkanlah....

Boleh baca cerita seumpamanya DISINI & DISINI.

2 ulasan:

little lady in red shoes berkata...

setiap apa yg ada dalam diri kita telah ditulis tentang peri keistimewannya,u urself have to explore it!!!

cheekongsejuk berkata...

masa utk meninggalkan dunia 'biasa' yg dah sebati dlm hidup kita selama berpuluh2 thn ni. jgn berlengah lagi.. berubah! ayuh!

siap link terus kt kaff & anor tu.. tqvm